Singles Day

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
singles day marketing tips

Wat is Singles Day ?

Terwijl in Nederland Valentijnsdag vaak gevierd wordt als hét liefdesfeest, hebben onze Chinese vrienden een eigen bijzondere dag die volledig in het teken staat van het vieren van het vrijgezellenbestaan: Singles Day op 11-11.

Maar wat is Singles Day nu precies en hoe is het ontstaan? Opgericht in 1993 door studenten van de Universiteit van Nanjing, werd het toen nog ‘Bachelor’s Day’ ofwel vrijgezellen dag genoemd. Het idee was om het single bestaan te doorbreken en daarom zetten ze feestjes, blind date evenementen en andere activiteiten op, die zich al snel verspreidden naar andere universiteiten en uiteindelijk door het hele land.

Maar naarmate de tijd vorderde en de populariteit onder Chinese jongeren groeide, adopteerde e-commerce gigant Alibaba het in 2009 als een winkelfeestdag voor singles. Alibaba gaf de feestdag de nieuwe naam Singles’ Day, omdat de datum, 11/11, vier singles voorstelt.

Hoe pas je het toe in je marketing?

Zoals ik al schreef was Singles Day in eerste instantie bedoeld als alternatief voor Valentijnsdag voor vrijgezellen, met als motto: verwen jezelf.  Niet alleen in China, maar ook in de US en UK is het inmiddels zo’n gigantisch commercieel succes geworden dat bedrijven die er aan meedoen miljarden verdienen. Hoe wordt het hier in Nederland opgepikt en gevierd? Duik met me mee in de fascinerende marketingwereld van Singles Day, van zijn bescheiden start in een universiteitskamer om aan een vriendin te komen tot een globaal e-commerce fenomeen.

Wie viert Singles day?

Singles Day wordt in de kern gevierd door vrijgezellen. Het idee achter de feestdag is dat alleenstaanden zichzelf trakteren en hun vrijgezellenstatus vieren. Echter, met de toenemende commercialisering van de feestdag, vooral dankzij Alibaba, is de viering ervan veranderd en heeft het een veel breder publiek aangetrokken.

Bovendien wordt deze feestdag, die met zijn vier enen als symbool staat voor het alleen zijn, tegenwoordig anders gezien. Namelijk als de ultieme liefdesverklaring: ‘de enige voor mij’.

Daarnaast hebben de enorme kortingen en de algemene feestelijke sfeer rond de speciale dag ervoor gezorgd dat nu mensen van alle leeftijden, ongeacht hun relatiestatus, deelnemen.

Wat wel enorm opvalt is dat bijna 90% van de verkopen op Singles day afkomstig is van mobiele shoppers. Dit biedt jou als ondernemer een unieke kans om mobiel-gerichte strategieën te gebruiken die worden versterkt door slimme, cross-channel klantreizen.

Waarom meedoen aan Singles Day in Nederland?

Singles Day is echt een opkomende trend in Nederland. De laatste jaren zien we de online verkopen enorm stijgen. Volgens Techcrunch is Singles Day zelfs 2,5 keer groter dan Black Friday en Cyber Monday samen! Zo namen vorig jaar meer dan 800 miljoen consumenten deel, waarvan 200 miljoen tot Generatie Z behoorden en er 583.000 orders per seconde werden geplaatst. 😲

Om even een beeld te schetsen: In 2019 haalde de Chinese winkelgigant Alibaba $30,5 miljard aan verkopen. Dit was bijna 26% meer dan het jaar daarvoor. En er wordt verwacht dat deze cijfers alsmaar blijven stijgen. Want elk jaar neemt het aantal online bestellingen voor Singles Day met honderden miljoenen toe.

alibabas singles day2011 2021

Zoals je wel kan indenken is dit dus enorm! En omdat het allemaal nog redelijk nieuw is in Nederland en België, is er ook minder druk en verwachting voor de beste deals. Tot nu toe doen in Nederland doen alleen grote bedrijven zoals Wehkamp, MediaMarkt, Bol.com en CoolBlue mee aan Singles day. Dus als je als ondernemer ook wil profiteren van deze dag, wees dan lekker creatief en zet flexibele marketingcampagnes op.

Ook de timing is perfect. Het valt in november. Dus je kunt je acties perfect combineren met je Sinterklaas- en kerstverkopen die je al voor het einde van het jaar hebt gepland. Vooral omdat de nieuwe feestdag elk jaar in populariteit toeneemt.

Alibaba’s Succesformule voor Singles’ Day

Leren van de meester? Hier is een overzicht van hoe Alibaba Singles’ Day aanpakt:

  • Een interactieve en boeiende winkelervaring: van spelelementen tot online modeshows.
  • Consistente multichannel verkoop en omnichannel marketing.
  • Virtual reality ervaringen voor klanten: van interactieve spelletjes tot gelukstrekkingen.
  • Hoogwaardige en betaalbare producten.
  • Mobiel-eerst strategie en kortingscoupons in de app.
  • Klantloyaliteitsprogramma’s waarbij men beloningen, credits en cadeaus kan verdienen.

Alibaba’s Singles’ Day combineert ook winkelen met entertainment – ‘shoppertainment’. Wat betekent dat ze elk jaar beroemdheden zoals Kim Kardashian en Taylor Swift laten optreden en livestreams opzetten gerelateerd aan de feestdag, om zo de interesse te wekken en de verkoop te stimuleren.

Vorig jaar kozen de organisatoren echter voor het ondersteunen van sociale welzijnsinitiatieven in plaats van te focussen op recordbrekende verkopen of het vermaken van shoppers. Zo was er een drie uur durende livestream om geld in te zamelen voor een olifantenreservaat in het landelijke zuidwesten van China.

Indruk van het 11.11 Globaal Winkel Festival: Het grootste online retail-evenement ter wereld komt tot leven dankzij Alibaba’s aanpak. Ontdek hoe dit platform de kloof tussen online en offline winkelen overbrugt en een naadloze consumentenervaring creëert.

Singles’ Day Marketingideeën voor Meer Verkoop

Oké, de meeste ondernemers hebben wellicht niet het budget om A-lijst beroemdheden in te huren voor hun 11/11 promoties. Maar er zijn tal van andere strategieën die je kunt toepassen om het maximale uit deze wereldwijde winkeldag te halen. Daarom deel ik enkele effectieve marketingideeën voor Singles’ Day die jij als ondernemer kan gebruiken. Of het nu is voor verkoop van je producten, het organiseren van een event of het delen van een leuke inhaker. Singles Day is here to stay, dus je kan er maar beter het beste van maken.

Zet je winkel in de uitverkoopstand!

Ja, het klinkt als een inkoppertje, maar vergeet niet dat mensen tijdens Singles Day echt jagen op de beste deals. Ook al staat de dag in het teken van het vrijgezellenbestaan, het zijn vooral de koopjes die de show stelen.

En weet je wat nog mooier is? Je kunt mensen wellicht verleiden om nu al hun aankopen te doen, vóór de drukte van Black Friday of de feestdagen losbarsten.

Hoe pak je dit slim aan?

  • Selecteer specifieke producten voor de uitverkoop en zet ze op een opvallende landingspagina.
  • Geef korting bij aankoop van meerdere producten of als het totaalbedrag boven een bepaald bedrag komt.
  • Geef alles weg met een korting! Denk aan: 20% korting op het hele assortiment. Why not?
  • Als je er voor kiest om kortingscodes te gebruiken, is het wel zo handig dat ze ook daadwerkelijk te gebruiken zijn. Dus check de kortingscodes voordatje ze gaat communiceren.
  • Gebruik dezelfde strategieën die ik ook voor Black Friday en Cyber Monday heb vermeld om meer verkoop te stimuleren.
Bol.com Singles Day
Website landingspagina Singles day

Stenen winkels springen ook in op de Singles’ Day trend

Hoewel Singles’ Day sterk geassocieerd wordt met online winkelen, hebben stenen winkels ook creatieve manieren gevonden om deel te nemen aan het feest en tegelijkertijd hun klanten naar hun fysieke locaties te trekken. Met behulp van een combinatie van technologie en innovatieve marketingstrategieën hebben sommige van deze winkels onvergetelijke koopervaringen gecreëerd, die zowel de online als offline werelden overbruggen. Hier zijn twee opmerkelijke voorbeelden:

  1. Intime Warenhuisketen: Intime, een keten van warenhuizen, lanceerde een mobiele app waar 60% van de klanten aankopen deed die ze in de winkel moesten ophalen. Om de gemiddelde transactietijd te verkorten van 2-3 minuten naar 58 seconden, stelde de winkel klanten in staat om vooraf online te betalen in plaats van in de rij te staan bij de kassa. Je herkent dit vast als de click & collect methode.
  2. Uniqlo’s Slimme Online-naar-Offline Strategie: Uniqlo, een kledingretailer, heeft een verfijnde online-naar-offline (O2O) strategie geïmplementeerd voor Singles’ Day. Ze identificeerden hun top productlijnen om te promoten, boden lagere prijzen aan in de winkel en gaven shoppers in de directe omgeving van de winkel meer waardevolle kortingsbonnen (meer korting). Dit alles werd uitgevoerd via een mix van mobiele technologie, e-mails en sociale media advertenties.

Gebruik het getal 11 in je marketingpromotie

Singles Day staat ook bekend als Dubbele 11 en vindt elk jaar plaats op 11/11. Deze datum is niet voor niets gekozen. Namelijk vanwege de herhaling van het getal 1, wat in China symbool staat voor het single zijn. Omdat het getal 11 zo centraal staat in de betekenis van deze feestdag, is het een slim idee om het in je campagne te verwerken.

In onderstaand voorbeeld maakt Smashbox optimaal gebruik van het getal 11 door klanten een korting van $11 aan te bieden. De grote, opvallende cijfers trekken meteen de aandacht van de lezers:

Gebruik het getal 11 in je marketingpromotie voor Singles day

Interactieve acties

Net zoals Alibaba gamificatie gebruikt, kun je speciale online games of quizzen opzetten waarbij klanten kortingscodes of speciale aanbiedingen kunnen winnen.

Je eigen website kan je natuurlijk hiervoor perfect gebruiken. Bedenk vooraf al welke antwoorden naar een specifieke landingspagina leiden. En maak dan gebruik van tools zoals Typeform.

quiz website

Speel met het Singles-thema

Het is natuurlijk een inkoppertje om tijdens Singles Day gewoonweg je deals en kortingen in de spotlight te zetten. Maar waarom niet eens creatief uit de hoek komen en écht inspelen op het single-zijn?

Kijk, in het voorbeeld hieronder moedigen ze klanten aan om een kaartje te kiezen dat hun huidige liefdesstatus weerspiegelt (bijvoorbeeld: op zoek naar de ware, klaar voor wat flirts, eeuwig in de friendzone, enz.). Afhankelijk van hun keuze krijgen ze een specifiek product met korting. Maar je kan natuurlijk ook doorverwijzen naar een specifieke landingspagina. Het is luchtig, origineel en betrekt je klanten op een leuke manier. Zeker het proberen waard!

Creatieve manier om korting aan te bieden tijdens singles day

Wil je een giveaway organiseren?

Grijp deze kans om op een persoonlijker niveau contact te maken met je publiek. Mensen praten graag over zichzelf. En ze lezen graag echte verhalen. Vooral over relaties. Gebruik Singles’ Day om op deze manier betrokkenheid te stimuleren!

Oh en om een giveaway eerlijk te laten verlopen of nieuwe ideeën te bedenken kan je gebruik maken van tools zoals: of random.org of easypromosapp.com

Deel jouw persoonlijke liefdesbreuk/ vrijgezellenverhaal 💔

  • Vraag je volgers om hun liefdesbreuk/ slechte relatieverhaal via e-mail te delen, zodat je het anoniem kunt publiceren;
  • Plaats een motiverende #BetterOffAlone #BetterOffSingle post op Facebook en nodig volgers uit om hun inspirerende verhalen over het vrijgezel zijn te delen in de reacties.
  • Vertel je volgers dat ze een cadeau (speciale kortingscode) krijgen voor elk uniek verhaal dat gedeeld wordt.
  • Gebruik de Facebook Cover om je Singles’ Day-wedstrijd te promoten.

Klinkt dit wat te gewaagd? Probeer dan ‘mildere’ alternatieven hieronder.

dinnerdate winactie

Verras je single volgers met een Blind Date!

Heb je een lokale onderneming? Maak hun Singles’ Day dan onvergetelijk! Organiseer een unieke actie waarbij je je volgers vraagt een selfie in de reacties te posten. Kies de eerste 6 vrijgezelle volgers (3 mannen en 3 vrouwen) die op 11/11 met jouw kortingscode een aankoop doen. En wat is de prijs? Een spannende blind date in een restaurant (misschien wel jouw eigen restaurant)? Hoe dan ook, jij trakteert!

En, zelfs als Cupido niet raak schiet, hebben je volgers in ieder geval een heerlijke maaltijd en een leuk verhaal om te delen. 😉

Een reactie-gebaseerde korting

Een innovatieve manier om je publiek actief te betrekken bij je promotiepost op social media is door kortingen te koppelen aan het aantal reacties dat je krijgt. Stel je eens voor: voor elke nieuwe comment die je ontvangt, bied je 1% extra korting aan. Dit kan een kettingreactie veroorzaken waarbij volgers elkaar gaan uitnodigen om te reageren, waardoor je bereik exponentieel groeit.

Er zijn echter wel een paar zaken waar je op moet letten:

  1. Betekenisvolle Interactie: Om oppervlakkige of irrelevante reacties te voorkomen, kun je je volgers vragen om een persoonlijke anekdote of een relevant verhaal te delen als onderdeel van hun comment. Een enkele emoji telt dus niet.
  2. Vriendelijke Nominaties: Moedig je volgers aan om een vriend of vriendin te nomineren om hetzelfde te doen. Zo’n ‘kettingreactie’ kan namelijk het aantal reacties snel doen toenemen.
  3. Stel een Maximum in: Zo spannend en effectief als deze tactiek ook is, het is belangrijk om grenzen te stellen. Door bijvoorbeeld het aantal reacties dat voor korting in aanmerking komt te limiteren op 100, zorg je ervoor dat je niet in een situatie komt waarbij je straks in de problemen komt.
  4. Geef duidelijke regels aan: Korting wordt niet in geld of cadeaubonnen uitgekeerd, is niet overdraagbaar en moet binnen X-tal tijd worden opgemaakt in jouw winkel.

Treat yo’self: Omarm het vrijgezellenbestaan

Zeker, de koopjes zijn een mega trekpleister tijdens Singles Day. Maar laten we niet vergeten waar deze dag écht om draait: de vrijheid en vreugde van het single zijn. Zet daarom producten in de spotlight die deze vrijheid vieren.

Tegenwoordig is het belangrijk om jezelf op de eerste plek te zetten. Dus waarom niet een speciale pagina creëren met producten die deze boodschap van zelfliefde uitstralen? Maar denk ook eens aan een simpele giveaway actie op social media zoals deze van Lucardi.

Of maak een giftguide zoals Elle en deel deze op je socials. Niet alleen zorgt het ervoor dat je Facebook fans naar je website gaan. Maar ook zorgt de speciale blog of landingspagina’s voor meer organisch verkeer via Google.

Maar je kan het ook heel simpel houden. Zo kan een relatie- of mindset coach bijvoorbeeld gebruik maken van een illustratie als deze.

Singles Day post

Sephora, het Franse make-up merk, zet zich ook sterk in voor Singles Day. Onder slogans als ‘Ik ben wie ik wil zijn’, ‘Singles kunnen alles’ of ‘Mijn lippen, mijn regels’ en zelfs met de hashtag #wearesingle, verlaagt het zijn producten tot wel 25%, en voegt originaliteit toe aan de promotie door een concert genaamd #wesingle te vieren. Douglas, Worten, Shein en Cuponation zijn allemaal al op de 11/11-trein gesprongen. Nu jij nog?

Gebruik een gesegmenteerde mailinglijst voor je Singles Day promotie

Het idee van zelfliefde is prachtig, maar hoe kun je dit nu concreet omzetten naar een actie binnen jouw marketingstrategie? Door in te spelen op het idee van zelfliefde en zelfverwennerij, nodig je klanten uit om zichzelf op de eerste plaats te zetten en te genieten van speciale aanbiedingen die jij voor ze hebt.

Als je beschikt over een mailinglijst die gesegmenteerd is op basis van burgerlijke staat/ relatiestatus – of als je voldoende data hebt om een dergelijke segmentatie uit te voeren – kun je een e-mailcampagne sturen naar jouw single klanten. Stel voor dat ze het perfecte cadeau voor zichzelf uitkiezen in jouw winkel met een korting van 10% of 15%, exclusief geldig op Singles Day.

Singles day emailmarketing voorbeeld
emaiolmarketing singlesday

Heb je jouw klanten niet op deze manier gesegmenteerd?

Geen zorgen, je kunt dezelfde campagne naar al jouw klanten sturen, ongeacht of ze single zijn of niet. Houd er wel rekening mee dat dit kan leiden tot iets meer uitschrijvingen dan normaal. Het is dan essentieel om de boodschap zo te formuleren dat het aantrekkelijk is voor iedereen, waarbij de nadruk ligt op het verwennen van jezelf, ongeacht de relatiestatus.

Combineer Singles Day met Black Friday

Singles Day is niet alleen een uitstekende gelegenheid om singles speciale aanbiedingen te doen, maar het is ook een strategisch moment om vooruit te blikken op een van de grootste winkeldagen van het jaar: Black Friday.

Terwijl je klanten genieten van de exclusieve deals op 11/11, is dit meteen het perfecte moment om hun aandacht te vestigen op wat er aan zit te komen. Gebruik je e-mailcampagne voor Singles Day om een voorproefje te geven van je Black Friday-aanbiedingen. Hier zijn een paar redenen waarom:

  1. Voorsprong: Door je Black Friday-aanbiedingen vroegtijdig te teasen, zorg je ervoor dat jouw merk top-of-mind is wanneer de grote dag aanbreekt.
  2. Loyaliteit opbouwen: Klanten die profiteren van je Singles Day-aanbiedingen zijn waarschijnlijk eerder geneigd om terug te komen voor meer op Black Friday.
  3. Data verzamelen: Door reacties en interacties te monitoren, kun je een beter idee krijgen van welke Black Friday-aanbiedingen het meest aantrekkelijk zullen zijn voor je klanten.
blackfriday singlesday

Maak een Singles Day gift guide

Cadeaugidsen ofwel gift guides zijn een bekend en geliefd marketinginstrument rond de feestdagen. Ze helpen kerstshoppers bij het kiezen van het perfecte cadeau. Maar waarom zou je dit instrument alleen met Kerstmis inzetten? Singles Day is bij uitstek een top gelegenheid waarbij deze van pas komt.

Creëer een of meerdere cadeaugidsen specifiek voor Singles Day. Dit kan zowel als een plaatje in je stories, een downloadbare pdf, landingspagina, Pinterest afbeelding of een mailing zijn. Zorg ervoor dat je producten opneemt die vooral door singles gewaardeerd of gebruikt kunnen worden. Voeg vervolgens een exclusieve korting of aanbieding toe aan die cadeaugids.

Overweeg ook om meerdere gidsen te ontwikkelen, afhankelijk van het type single dat je wilt aanspreken.

LEERMOMENTJE: Wat je kan leren uit eerdere Singles Days is dat vrouwen vaak kiezen voor kleding en accessoires, terwijl mannen eerder de voorkeur geven aan technologie.

Een ander interessant detail is dat, over het geheel genomen, de overgrote meerderheid van de singles die dit evenement benutten om zichzelf te trakteren, kiezen voor kleding en accessoires. Binnen deze specifieke productcategorie vormen vrouwen vaak de meerderheid.

En tenslotte, overweeg ook de mogelijkheid om cadeaugidsen te maken voor groepen single vrienden. Zo kunnen ze elkaar cadeaus geven tijdens een Singlesfeest, een beetje in de trant van het “Secret Santa” spel, maar dan alleen voor singles.

Inhaken op Singles Day

Je hoeft niet direct via AliExpress te verkopen om volledig mee te doen! Je kunt er ook gewoon ‘in gedachte’ bij zijn. Veel merken houden uitverkoop op hun eigen site als echo van Singles’ Day. Maar, laten we eerlijk zijn, je kunt ook prima inhaken op Singles Day zonder mee te gaan in de verkoopgekte.

En hey, wie zei dat Singles Day alleen maar over verkoop gaat? Het is ook de perfecte dag om een beetje te lachen om onszelf. Een vleugje humor en zelfspot is altijd welkom.

singles day topdrinks
inhaken op singles day met humor

Speel ook eens in op de dating apps en het swipen naar de perfecte match zoals MAC Cosmetics deed. Simpel, maar effectief.

mac singlesday
inhaken op singles day
michael kors singlesday
Inspelen op singles day met memes

Inspelen op singles day met memes is een andere variant om interactie op te roepen.

Vier vriendschap en dankbaarheid op Singles’ Day

Singles’ Day is niet alleen een dag waarop consumenten zichzelf verwennen, maar ook om de speciale mensen in hun leven in het zonnetje te zetten. Ik heb het dan niet alleen over partners, maar juist ook over die goede vrienden, collega’s of familieleden die altijd voor anderen klaarstaan en zelden aan zichzelf denken. Hier kan je perfect op inspelen. Want wat is er mooier dan hen te verrassen met een attent gebaar op deze dag?

Een speciaal product of een zorgvuldig samengesteld cadeaupakket met een hartverwarmende boodschap zou het perfecte cadeau zijn. Je kunt denken aan verwenpakketten, unieke accessoires of zelfs ervaringscadeaus die hen een welverdiend moment voor zichzelf geven.

Voor je website

Maak een speciale “Beste Vrienden/Vriendinnen” pagina op je website of webshop. Hier kun je allerlei producten en diensten presenteren die perfect zijn voor deze doelgroep. Door zo’n speciale pagina te creëren, laat je zien dat Singles’ Day niet alleen draait om het individu, maar ook om het vieren van de bijzondere relaties die we met anderen hebben. Het is immers de perfecte gelegenheid om dankbaarheid en liefde te tonen aan diegenen die een verschil maken in ons leven.

Op je socials

Bekijk dit geweldige voorbeeld van Lover Floras. Deze bloemenwinkel benutte Instagram om Singles’ Day te vieren. Ze organiseerden een korte giveaway op basis van reacties. Iedereen die reageerde op de post en hun favoriete aspect van het vrijgezel zijn deelde, deed mee. De deelnemers tagden ook hun beste vriend(in), volgden de bloemist op Instagram en liketen de post.

Singles day giveaway actie voor je bestie

Lanceer je Singles’ Day Sale via Livestream

De kracht van real-time engagement mag niet worden onderschat, vooral wanneer je een evenement zoals de Singles’ Day-sale lanceert. Livestreaming – bijvoorbeeld via Facebook – biedt een directe verbinding met je publiek en stelt je in staat om de spanning op te bouwen en direct te communiceren met je klanten.

Social media livestream voor je Singles Day promotie

Waarom Facebook Live gebruiken?

Met een verbazingwekkend aantal van 2,9 miljard maandelijkse actieve gebruikers in juli 2022, biedt Facebook een ongeëvenaard platform om je bereik te vergroten. En terwijl traditionele advertenties kosten met zich meebrengen, is livestreamen een kosteneffectieve (lees gratis) manier om je publiek te bereiken.

Wat kun je livestreamen?

  1. Aftellen naar een Singles’ Day-sale: Creëer spanning door live af te tellen naar de start van de uitverkoop.
  2. Lanceerevenement of nieuwe productaankondiging: Gebruik de livestream om nieuwe producten voor te stellen of speciale aankondigingen te doen.
  3. Exclusief voorproefje van een aankomende Singles’ Day-collectie: Laat je klanten een sneak peek zien van wat ze kunnen verwachten. Modeshows en beauty events doen het altijd goed.
  4. Singles’ Day Q&A: Ga dieper in op de content die je hebt gedeeld en moedig interactie aan.
  5. Productrecensies: Laat live de producten zien, bespreek details en laat eventueel zien hoe ze gedragen of gebruikt worden.
  6. Peil bij je klanten: Vraag je klanten wat ze willen zien door middel van een poll vooraf. Door hun inbreng te waarderen, verhoog je de betrokkenheid.

Vergeet de reminder niet! Plan en kondig je livestream ruim van tevoren aan. Hiermee zorg je ervoor dat je volgers het niet missen en dat ze alvast enthousiast worden voor wat er gaat komen.

Alternatieven voor Facebook Live Overweeg ook om Instagram Stories, Reels of om Instagram Live te gebruiken. Deze platforms zijn enorm populair en bieden unieke manieren om je publiek te betrekken.

Organiseer een Event speciaal voor Singles Day

Organiseer een Event speciaal voor Singles

Als je budget het toelaat en je in de gelegenheid bent om een evenement te organiseren als café, restaurant of zelfs als winkel, twijfel dan niet en organiseer zo’n evenement.

Dit evenement kan variëren van een exclusieve uitverkoop in jouw winkel tot een feest ter ere van het vrijgezellenbestaan – denk aan een ‘Proud to be Single Day’ – of een sociaal evenement waar verschillende singles elkaar ontmoeten met als doel om misschien niet langer single te blijven.

Zelfs als je niet de middelen hebt om zelf een evenement te organiseren, kun je overwegen om evenementen voor singles die in jouw stad plaatsvinden te sponsoren. Het organiseren of sponsoren van een evenement gericht op singles is niet alleen een uitstekende marketingstrategie. Maar het toont ook betrokkenheid bij jouw klanten en de gemeenschap. Bovendien biedt het singles een unieke ervaring en een kans om zichzelf te vieren, en tegelijkertijd kunnen zij jouw merk en producten leren kennen.

Ontdek de meest effectieve marketingstrategieën voor Singles Day.
Delen is lief:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Plan als een Pro met de 2024 Contentkalender in Excel

Vond je deze informatie over Singles Day nuttig? Geweldig!

Stel je nu eens voor dat je een heel jaar vol met dit soort waardevolle inhaakmomenten, direct bij de hand hebt! Met de 2024 Social Media Contentkalender heb je meer dan 1950 kansen om je publiek te boeien en te binden, verpakt in een zee van inspiratie.

Zeg vaarwel tegen last-minute post-stress en hallo tegen meer focus! Want met deze marketingkalender belicht je elke facet van je bedrijf, zorg je voor betere samenhang in je posts en raak je je doelgroep meer effectief. Wil je meer impact met je marketing? Kies dan nu voor een bewezen contentstrategie die tijdbesparend is én resultaat oplevert.