Merkanalyse
Heb jij een merk waarmee je het hart van jouw droomklant verovert? Ben je nieuwsgierig naar hoe je de aantrekkingskracht van jouw bedrijf kunt vergroten? Ik geef je met een Merkanalyse ofwel Brandscan graag het antwoord.

Hoe ervaart je doelgroep je huidige merk?
Of je het leuk of onzin vindt – wat mensen denken en voelen over een merk, product, dienst of organisatie – heeft financieel effect op je omzet.
En als jij wilt opvallen in een overvolle markt, dan is het van belang dat je goed zichtbaar bent. Daarom ga je bloggen, heb je een website, post je op social media, deel je flyers uit en heb je wellicht een gratis weggever waarmee je tal van e-mail adressen verzamelt.
Hoewel je zorgt dat je steeds in de kijker staat, heet dit niet automatisch dat mensen je ook goed herkennen of weten wat jij voor ze kan betekenen.
Weten mensen waarom ze bij jou moeten zijn?
Roept jouw communicatie de juiste associaties en het juiste gevoel op? Klopt de look en feel op je website met het verhaal dat je vertelt? Hoe kom je over op Social Media of in je nieuwsbrief?
Is er een herkenbare samenhang tussen je Instagram story, bedrijfsbrochure en de aankleding van je winkel? En komt jouw huidige reputatie overeen met wat jij wilt?
The devil is in the details

Ben je benieuwd hoe jouw merk er voor staat?
Wanneer je niet goed weet hoe je jouw doelgroep aanspreekt of je boodschap op een pakkende manier verteld, loop je potentiele klanten mis. Daarnaast bestaat de kans dat je veel tijd en moeite steekt in dingen die je niet het gewenste resultaat opleveren. Daarom heb ik de Merkanalyse ontwikkeld.
Waarin we samen in 90 minuten je merk onder de loep nemen. We zoomen even uit en gaan terug naar de basis. En lopen in grote lijnen na hoe passend en effectief jouw huidige branding momenteel is opgezet. Er wordt gekeken of mensen snappen en voelen wie jij werkelijk bent, wat je nou eigenlijk doet en waarom ze bij jou moeten zijn.
Niet alleen ontdek je met de Merkanalyse of je de klanten aantrekt die je wilt hebben en ze aanspreekt op de juiste manier. Maar ook hoe je er nu voor staat en waar je meer focus kan aanbrengen voor een optimale merkbeleving.

We bekijken je merkstrategie, beleving en visuele identiteit
Hiervoor analyseren we jouw belangrijkste communicatiemiddelen (website, social media, blog, mailings, …) naar consistentie, herkenbaarheid, doeltreffendheid en merkbeleving. Dat kan zowel in een persoonlijke 1-op-1 coaching sessie zijn (in Limburg) als via videobellen.
Consistentie
Geeft je merk overal op dezelfde manier weer wie jij bent? Worden lettertypes, kleuren, patronen en vormen consistent toegepast? Is de ‘tone of voice’ en aansprekingsvorm (u, jij) consistent? Word je boodschap op eenzelfde manier gecommuniceerd?
Herkenbaarheid
Passen je teksten en beeldmateriaal bij jou, alsook bij de mensen die je wilt aanspreken? Is er een goede verhouding tussen beeld en tekst? Ben je herkenbaar, onderscheidend en memorabel?
Doeltreffendheid
Is de content die je deelt waardevol en inspirerend voor je doelgroep (en Google)? Zijn de juiste communicatieve zwaartepunten in je boodschap aanwezig? Is de tekst helder en afgestemd op de doelgroep? Welke kanalen zijn voor jou het meest interessant om je doelgroep te bereiken?
Merkbeleving
Welke reputatie heb je (online reviews, social media) en kom je over zoals je wilt overkomen? Zorgt je website voor een fijne gebruikerservaring? Kan een bezoeker snel vinden wat hij of zij zoekt? En laten je site of socials ook zien dat jij begrijpt wat jouw klanten voelen, denken en ervaren als ze op je website, Insta, Facebook e.d. komen?
Advies op 1 A4
Na afloop ontvang je de belangrijkste bevindingen van de Merkanalyse op 1 A4. Ook staan in dit advies voorbeelden van hoe je gericht de aantrekkingskracht van jouw merk zelf kan verbeteren (of je team). En indien je liever de aanpassingen samen wilt doorvoeren, dan gebruiken we het als leidraad voor een herpositionerings traject).
Voor wie is de Merkanalyse interessant?
Deze analyse van je merk is precies wat je zoekt wanneer je met de onderstaande vragen zit:
- Je trekt niet het soort klanten aan die je wilt hebben.
- Je hebt een branding en je bent niet 100% tevreden.
- Je vraagt je af of jij wel opvalt met jouw dienst of product.
- Je merkt dat je wie je bent en hoe anderen jouw merk zien niet overeenkomt.
- Je hebt een idee voor je nieuwe uitstraling, maar weet niet of het bij je past.
- Je moet keuzes maken voor je merk of marketing, maar weet niet welke de juiste is.
Een frisse blik kan meer opMERKen, dan wanneer je er zelf naar kijkt. Want als brandcoach weet ik waar jouw doelgroep naar zoekt en hoe je die klik maakt – zelfs via een beeldscherm.
En helpt een Merkanalyse je de relevantie, meerwaarde en reputatie van je merk te verbeteren. Waardoor het beter aansluit op wie jij bent en waar je voor staat



Ontdek gouden kansen voor je merk met de Brandscan!
Ben je benieuwd hoe je de aantrekkingskracht van je merk kan verbeteren? Zodat je jouw klanten raakt in hoofd, hart en ziel. En nooit meer hoeft te twijfelen over waar je voor staat of hoe je dit naar buiten brengt? Vraag de Merkanalyse dan nu aan!
De investering voor een Brandscan is eenmalig
€ 179 excl. btw
En kies je ervoor om samen met mij het (re)branding traject aan te gaan? Dan krijg je de investering van de Merkanalyse van mij terug!