Lash stylist day

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp
Lash stylist day marketing promotie voor de wimper specialist

Wat is Lash stylist day ?

Lash Stylists’ Day is geen breed erkende of gevierde vakantie of evenement. Maar het is een specifieke dag die door House of Lashes in 2015 is opgericht. Binnen de schoonheidsindustrie wordt deze dag gevierd om lash stylists (wimperstylisten) te erkennen en te waarderen.

Lash stylisten zijn professionals die gespecialiseerd zijn in het aanbrengen van wimperextensions en het vormgeven en stylen van de wimpers. Dit kan zowel voor esthetische doeleinden als voor speciale gelegenheden worden gedaan.

Hoe pas je het toe in je marketing?

Zoek je creatieve manieren om je wimper extensions business te promoten en meer klanten te krijgen? Dan ben je hier op de juiste plek! In dit artikel bespreek ik diverse marketingpromotie-ideeën voor Lash Stylist’s Day om je wimperbusiness te vermarkten en nieuwe klanten aan te trekken. Hierbij ga ik in op online marketingpromotie tot de meer traditionele marketingmethoden.

Social Media Marketing: Super effectief voor wimper specialisten

Als wimper specialist is jouw dienst overduidelijk visueel. Dus het inzetten van visuele technieken is dé manier om meer klanten te bereiken en uiteindelijk aan je te binden. En dan is er simpelweg geen beter platform dat goedkoop en gebruiksvriendelijk is voor het promoten van je wimper extensions bedrijf als sociale media. Denk aan Instagram, Pinterest, Facebook, of TikTok. Elke dag scrollen miljoenen potentiële klanten door deze platforms.

Daarom deel ik enkele creatieve ideeën voor het promoten van je wimpers, waarmee je een breder publiek kunt bereiken op social media.

Optimaliseer je profielen

Je profiel is een uitgelezen kans voor potentiële klanten om te beslissen of ze voor jouw dienst moeten kiezen of niet. Via je profiel kunnen klanten zien hoe goed je je diensten uitvoert, wat hen kan aanmoedigen om een afspraak bij je te maken.

Als een marketingstrategie voor wimpers, kun je jouw persoonlijke sociale media-accounts omzetten naar zakelijke accounts. Dit helpt je om deze ‘window shoppers’ beter te begrijpen aan de hand van cijfers. Door elk klein inzicht van je berichten te analyseren, zoals betrokkenheid, bereik, leeftijd, demografie en nog veel meer, kan je gerichter je social media posts maken op basis van deze inzichten.

In de bio van je zakelijke account staan deze zaken:

  • Voeg de link naar je laatste blog of je website toe om verkeer naar je website te leiden.
  • Werk je contactinformatie bij zodat potentiële klanten je kunnen bereiken.
  • Voeg een URL naar je boekingspagina toe aan je profiel.
  • Je kunt tools gebruiken om meerdere links toe te voegen, bijvoorbeeld Linktree kan worden gebruikt op Instagram om je content van verschillende platforms te koppelen. Op die manier kunnen je potentiële klanten toegang krijgen tot je website, blog, boekingspagina of YouTube-kanaal vanuit één plek.

Ook raad ik altijd aan om een aparte ‘Boek Nu’-knop toe te voegen aan je Instagram- en Facebook-profielen om bezoekers om te zetten in betalende klanten! Om een ‘Boek Nu’-knop te kunnen toevoegen, moet je een account hebben bij een van de partner planningssoftware, zoals Calendly, Squarespace scheduling of Appointy!

wimpers voor en na
Interactieve afbeeldingen van het voor-en na resultaat op je website en socials zorgen voor een beter beeld van wat je voor iemand kan betekenen.

Content ideeën voor Lash Stylist day

Je klanten spelen een grote rol in je promotie-ideeën voor wimperextensions. Want uiteindelijk draait je hele marketing om je klant en niet om jou. En hoe kun je dit beter aanpakken dan gebruik te maken van je bestaande klanten? Want jij kunt wel zeggen dat je de beste wimperstylist bent, maar als je klanten dit zeggen, komt dit veel geloofwaardiger over.

Het benadrukken van de stem van je klant in marketing is een krachtige strategie, omdat het een gevoel van authenticiteit en vertrouwen creëert. Klanten zijn over het algemeen meer geneigd om de mening van andere klanten te vertrouwen dan de woorden van het bedrijf zelf. Dus het gebruiken van klantgetuigenissen en beoordelingen kan een zeer effectieve manier zijn om geloofwaardigheid op te bouwen en meer klanten aan te trekken.

Even een kleine waarschuwing: zorg ervoor dat je toestemming hebt van de klanten voordat je hun foto’s/video’s plaatst i.v.m. privacy!

Meer interactie met je volgers:

  • Voor en na foto’s die opvallen en het resultaat duidelijk weergeven
  • Tutorial video’s met je klanten voor een educatieve insteek
  • Timelapse video’s van het hele proces
  • Live video’s om een realtime ervaring te geven, zonder bewerkingen of te knippen
  • Beoordelingsvideo’s waarin je klant hun getuigenissen kan geven
  • Vergeet niet om je klanten te taggen na hun deelname, zodat je hun vrienden en volgers kunt bereiken als ze besluiten om opnieuw te posten!

Hieronder is een voorbeeld van bylashbabe waar ze laten zien hoe makkelijk de wimpers extensions aangebracht kunnen worden.

Marketingtips die zorgen voor meer betrokkenheid:

  • Laat nuttige wimperproducten zien die je klanten kunnen gebruiken
  • Make-up tips/ideeën die waardevol zijn en helpen om wimpers te verzorgen
  • Aankondigingen van aanbiedingen/kortingen/weggeefacties/wedstrijden
  • Deel je hygiënische en veilige werkplek
  • Vergeet niet om relevante hashtags te gebruiken om een beter bereik te krijgen op je openbare zakelijke account.

Bouw relaties die net zo mooi zijn als je wimpers:

De relaties die je opbouwt met je klanten of met ondernemers uit andere branches zijn zeer waardevol. Vertrouwen en geloofwaardigheid opbouwen kan je bedrijf op de lange termijn ondersteunen. Hieronder zijn enkele manieren opgesomd waarop je relaties kunt opbouwen:

  • Reageer op al je opmerkingen en DM’s op een positieve en persoonlijke manier
  • Peilingen/Q&A plaatsen om contact te leggen met je klanten en hun mening te horen
  • Memes/bloopers delen om je potentiële klanten te vermaken
Reageer op al je comments

Meld je aan voor een Google Mijn Bedrijf-account:

Nieuwe klanten kunnen je bedrijf organisch vinden door je aan te melden voor een Google Mijn Bedrijf-pagina. Het is gratis om je aan te melden, en zodra je profiel begint te ranken, zullen mensen die op zoek zijn naar een wimper specialist in de buurt je bedrijf sneller vinden.

Lees hier hoe je een Google Mijn Bedrijf pagina aanmaakt

Lash Stylists’ Day Quotes & Captions

Quotes en bijschriften gebruiken in je social media is een slimme zet. Waarom? Omdat ze helpen om jouw boodschap als wimper specialist echt over te brengen. Want met de juiste woorden kun je laten zien wat jouw wimpersalon uniek maakt. Het kan ook een glimlach op het gezicht van je klanten toveren of ze iets leren over de zorg voor hun wimpers.

Quotes en bijschriften zijn niet zomaar woorden; ze kunnen gevoelens en gedachten oproepen. Ze kunnen jouw volgers inspireren en ze dichter bij jouw merk brengen. Of je nu iets grappigs, wijze raad, of gewoon iets moois wilt zeggen, de juiste woorden maken het verschil.

Dus hier zijn ze, speciaal voor jou gekozen. Gebruik ze in je volgende post en kijk hoe ze je helpen om contact te maken met je klanten. Want soms zeggen een paar goed gekozen woorden meer dan een lange uitleg. 😉

  • Nothing cheers up a girl more than her well-groomed lashes.
  • Keep your standards high and lashes long.
  • A good lashes a day to keep the stress away.
  • Your eyes are the first thing that people notice, make it worth seeing. Happy lash stylists day
  • Don’t be a lady boss. Be a flashy boss.
  • Lashes protect your eyes; it’s your responsibility to protect them.
  • Those who say money can’t buy happiness probably never went to a stylish eyelash salon.
  • Keep your lashes so long so that you can’t see your haters.
  • Confidence is 10% hard work and 90% lashes.
  • A lash and a wink gets you further than you think.
  • I brush my lashes more than my hair.
  • The only drama I enjoy are my lashes.
  • May your day be as flawless as your lashes.
  • Everyone knows I’m a lash girl by now. When I don’t have my lashes, I feel naked. – Nicki Minaj
positive lash quotes
wimper

Brand partnerships

Als wimper specialist zou je voor Lash Stylist day een partnerschap aan kunnen gaan met een ander bedrijf. Dit is een simpel win-win idee die beide partijen ten goede komt en een goede manier om meer klanten te krijgen buiten je bestaande doelgroep. Maar voordat je een partnerschap aangaat, is het van belang dat je je bewust bent van je merkidentiteit en de waarden waarvoor je staat. Een samenwerking of partnerschap moet in lijn zijn met die waarden en het algehele imago van je bedrijf.

Als je bijvoorbeeld vegan wimperextensions aanbiedt, vertegenwoordigt dit een specifieke ethische keuze en levensstijl. Dus dan ga je geen samenwerking aan met een bedrijf dat dierlijke producten verkoopt. Omdat het niet in overeenstemming is met deze waarden. Bovendien kan het je geloofwaardigheid ondermijnen en het vertrouwen van je klanten schaden. Wanneer je hiervan afwijkt – al is het maar eenmalig – zullen mensen je merkboodschap niet meer geloven.

Samenwerken met andere ondernemers uit je branche

Bijvoorbeeld, een vegan mascaramerk zou hun product kunnen sturen en jij zou het kunnen gebruiken, erover praten, het beoordelen, aanbevelen, en hierdoor kom je in contact met het publiek van het mascarabedrijf.

Samenwerken met bedrijven die iets in de beauty business te maken heeft, zoals nagelsalons of kapsalons, is ook een slim idee. Door elkaar aan te bevelen via een speciaal partnerprogramma, help je elkaar aan nieuwe klanten. Dit idee kan goed werken als een klant bij jou komt omdat ze over jouw wimperbedrijf hebben gehoord via een van die andere bedrijven. Zo help je elkaar en krijgen jullie allebei meer klanten.

Ook samenwerken met een andere wimperstudio kan een slimme manier zijn om elkaar te helpen. Door gezamenlijk een weggeefactie te organiseren, kun je meer betrokkenheid en klanten aantrekken. Zoals houseoflashes en welovelashes hieronder hebben gedaan. Het feit dat jullie in dezelfde branche zitten, hoeft niet te betekenen dat de een de ander de klanten “afpakt”. Door samen te werken kun je elkaar juist versterken.

Een goed advies daarbij zou zijn om te kiezen voor een samenwerking met een wimperstudio in een andere stad, minimaal 50km verderop. Op die manier voorkom je mogelijke conflicten met een salon die te dichtbij is, zoals bijvoorbeeld die 5 deuren verderop. Zo kunnen jullie elkaar ondersteunen zonder directe concurrentie te zijn. 😉

Bloggen of niet bloggen?

Bloggen kan een krachtig instrument zijn in je marketingstrategie om de vindbaarheid te vergroten voor je wimpers. Een SEO-geoptimaliseerde blog kan niet alleen je positie in de branche versterken, maar ook je merkbekendheid vergroten. Zeker als je blogs schrijft die sociale bewijskracht creëren.

Bijvoorbeeld, het schrijven over een nazorg routine die je klanten kunnen volgen voor hun extensions om ze langer mooi te houden. Of welke ingrediënten in de wimperlijm je klanten op moeten letten.

Om je bereik te vergroten, kun je proberen gastblogs te schrijven.

Dit is een vorm van linkbuilding die ervoor zorgt dat jouw website meer autoriteit krijgt, wat bijdraagt aan een hogere ranking in zoekmachines.

Hiervoor kan je lokale bedrijven in een vergelijkbare branche vragen of het mogelijk is om een blog voor ze te schrijven, waardoor je zowel hun publiek als het jouwe bereikt. Omgekeerd kan je vragen of zij geïnteresseerd zijn om een blog voor jou te schrijven. Bijvoorbeeld, je zou een blog kunnen schrijven voor de website van een schoonheidssalon over welke soorten wimpers bij verschillende oogvormen passen.

Dit helpt bij het creëren van een goede samenwerking en kruisverwijzingen. Het linken van je website aan het gastblogbericht zal ook extra clicks naar je bedrijf opleveren en helpen met je vindbaarheid.

Enkele blog tips voor de wimper specialist

Bij het bloggen zijn er enkele belangrijke punten waar je rekening mee moet houden:

  1. Creëer content die informatief, amusant en educatief is: Publiceer deze met aantrekkelijke foto’s, dat is de sleutel om de aandacht van je doelgroep te trekken.
  2. Long-form content voor organisch zoeken: Als het gaat om organisch zoeken, is het publiceren van long-form content een goede aanpak. Long-form content verwijst naar uitgebreide, diepgaande content die een onderwerp grondig behandelt. Het gaat meestal om artikelen, blogs, of webpagina’s die veel langer zijn dan de gemiddelde online content. Terwijl een standaard blogpost misschien rond de 500 tot 800 woorden ligt, kan long-form content variëren van 1.200 tot meer dan 2.000 woorden. Vaak wordt dit ook verwart met Evergreen content, informatie die niet alleen nu maar ook over 5 jaar nog relevant is.
  3. Hergebruik je blog in verschillende formaten: Je kunt bijvoorbeeld de lange blogs omzetten in een serie YouTube-video’s, maak er multi-posts van op je socials of voeg je blogs over een soortgelijk onderwerp samen tot een e-boek. Super handig, want het kost relatief gezien minder moeite aangezien je al heel veel informatie hebt staan in je long-fom blog.
  4. Optimaliseer je blogs met SEO: Gebruik de relevante trefwoorden niet alleen in de inhoud van de blogs, maar ook in de titeltags, meta-omschrijvingen en alt-teksten van je afbeeldingen om beter te scoren in de zoekresultaten van Google. Lees meer over het opbouwen van je organische vindbaarheid.
  5. Interne Linking: Vergeet niet je pagina’s intern te linken. Blogs of inhoud van een soortgelijk onderwerp/interesse kunnen aan elkaar gelinkt worden en alle informatie bieden die een bezoeker op je website zou moeten krijgen. Interne linking helpt het aantal bezoekers te verhogen; Google zal zien dat dezelfde gebruiker meerdere andere webpagina’s heeft bezocht en daarom je blogs hoger ranken.

Het doel is om een inhoudelijke strategie te ontwikkelen die niet alleen waardevol is voor je lezers maar ook goed presteert in zoekmachines. Hierdoor wordt je merk versterkt en kun je je bereik binnen de schoonheidsindustrie vergroten.

Blog over veel voorkomende issues voor wimper specialisten

Schrijf een blog over een van de veel voorkomende vragen die je tegenkomt als wimper specialist

Geef je website een oppepper

Een website zorgt voor geloofwaardigheid en het vertrouwen waar potentiële klanten naar op zoek zijn. Als je een website wilt hebben die de aandacht trekt in deze concurrerende branche, kun je de volgende tips overwegen:

Optimaliseer je online content met SEO

Een goede vindbaarheid geldt niet alleen voor je blogs, maar voor je hele website: je homepage, je prijspagina, de pagina’s met je diensten – alles moet SEO-geoptimaliseerd zijn. Want hierdoor zal Google je website beter rangschikken en zal je dus meer bezoekers naar je website trekken.

Maak gebruik van Call-to-actions (CTA’s)

Je websitebezoeker zal je moeten vertellen wat je wilt dat ze gaan doen. Denk aan het boeken van een afspraak, inschrijven voor je nieuwsbrief, of het volgen op social media. Roep je klanten op tot actie waar je maar kunt. Maar hou het tot 1 CTA per pagina, anders ervaren bezoekers keuzestress. Plaats ze in het midden van de pagina, aan het eind of via een pop-pup. Zolang ze maar goed opvallen.

Laat je succes zien!

Net als op je social media laat je jouw werk zien in de vorm van een portfolio, maak je gebruik van de lovende recensies die je hebt ontvangen en de eventuele prijzen die je hebt gewonnen. Ook eventuele keurmerken of het vermelden van opleidingen geven een bezoeker aan dat je weet waar je mee bezig bent. Maar voorkom dat het geheel een CV wordt. Alleen de belangrijkste details – waarmee jij het onderscheid kan maken – deel je op een over mij pagina (opleidingen die jij hebt gevolgd hoeven nergens anders vermeld te worden).

Maak het laagdrempelig mogelijk voor potentiele klanten

Iedereen houdt van gemak, dus het is belangrijk om je website zo laagdrempelig mogelijk te maken voor potentiële klanten om met je in contact te komen en een afspraak te maken.

Voeg een boekingsportal toe

Een manier om dit te doen is door een boekingsportal aan je website toe te voegen, zodat klanten moeiteloos afspraken kunnen boeken. Of je nu gebruik maakt van de bovenstaande boekingsmodules of kiest voor een kort en bondig contactformulier, het moet eenvoudig zijn voor klanten om te begrijpen hoe ze een afspraak kunnen maken. Als je liever zelf controle hebt over je agendabeheer, zorg dan dat het contactformulier overzichtelijk en gebruiksvriendelijk is.

Zorg voor een duidelijk menu

Naast het gemak van het boeken, wil je ook dat je klanten gemakkelijk kunnen navigeren door je website. Zorg voor een duidelijk en overzichtelijk menu dat goed weergeeft wat ze op elke pagina kunnen verwachten. Of ze nu meer willen weten over je diensten, prijzen willen bekijken, of je portfolio willen zien, het moet allemaal met een twee-tal klikken bereikbaar zijn.

Bied diverse contactopties aan

Sommige klanten geven misschien de voorkeur aan direct contact via telefoon of e-mail. Zorg dat deze opties duidelijk zichtbaar en toegankelijk zijn op je website. Een chatfunctie of WhatsApp kan ook een waardevolle aanvulling zijn voor snelle vragen. Geef hierbij dan duidelijk weer wanneer iemand een reactie van je kan verwachten.

Veelgestelde vragen voor de wimper specialist

Gebruik duidelijke taal en beantwoord vragen

Houd de taal op je website simpel en begrijpelijk. Vermijd jargon waar mogelijk en leg vaktermen uit in duidelijke bewoordingen. Maak eventueel gebruik van een veel gestelde vragen gedeelte op je site waar nodig. Het gaat er niet om neerbuigend te zijn, maar om zorgen dat iedereen zich welkom voelt. Denk hierbij aan de meest eenvoudige vragen die klanten kunnen hebben.

Zo zorg je ervoor dat ook degenen die nieuw zijn in de wereld van wimperextensions zich welkom en begrepen voelen. Want je weet nooit wie je website bezoekt, en je wilt dat iedereen, van de beginner tot de ervaren gebruiker, zich op hun gemak voelt bij het lezen van je inhoud en het boeken van je diensten.

Verwen je klanten tijdens Lash Stylist day (en alle andere dagen)

Het versterken van je bedrijf met tastbare promoties is een slimme manier om je klanten te betrekken en te behouden. Hier zijn enkele suggesties om je bedrijf als wimper specialist te promoten:

  1. Weggeefacties en kortingsbonnen: Gebruik het psychologische effect van gratis aanbiedingen. Mensen worden vaak onweerstaanbaar aangetrokken tot gratis dingen en wanneer ze korting krijgen op iets. Je kunt dit in je voordeel gebruiken door weggeefacties, kortingsbonnen en meer aan te bieden tijdens speciale gelegenheden zoals jubilea of feestdagen. Zorg je er wel voor dat jij jezelf niet te kort doet? 😉
  2. Cadeaubonnen voor vrienden en familie: Verkoop cadeaubonnen die klanten kunnen geven aan familie en vrienden bij verjaardagen, feestdagen of andere speciale dagen zoals Galentine’s day. Let wel op de timing van je campagne om ervoor te zorgen dat je promoties niet verloren gaan in de drukte van het seizoen.
  3. Loyaliteitsprogramma voor Klantenbinding: Een loyaliteitsprogramma kan je helpen bij het behouden van klanten. Bijvoorbeeld, na elke afspraak krijgt de klant een stempel, en na de vijfde afspraak kunnen ze een speciale aanbieding krijgen.
  4. Social Media Winacties: Overweeg om een set producten of diensten te verloten via een wedstrijd op sociale media. Denk wel aan je budget bij het kiezen van het weggeefitem. En maak het niet te moeilijk om deel te nemen.
  5. Goodie Bags: Geef na het zetten van de wimper extensions een goodie bag mee, met daarin bijvoorbeeld instructies voor nazorg, shampoo/borstel om de wimpers schoon te houden, of kortingsbonnen, visitekaartjes, e.d. Verwen je klanten!

Het gaat erom een strategie te vinden die past bij jouw merk en jouw klanten, en consistent te zijn in je aanpak. Deze marketingtactieken kunnen helpen bij het opbouwen van een loyale klantenkring en het versterken van je merk als wimper specialist.

Marketingtips voor lash stylist day
Delen is lief:
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
WhatsApp

Plan als een Pro met de 2024 Contentkalender in Excel

Vond je deze informatie over Lash stylist day nuttig? Geweldig!

Stel je nu eens voor dat je een heel jaar vol met dit soort waardevolle inhaakmomenten, direct bij de hand hebt! Met de 2024 Social Media Contentkalender heb je meer dan 1950 kansen om je publiek te boeien en te binden, verpakt in een zee van inspiratie.

Zeg vaarwel tegen last-minute post-stress en hallo tegen meer focus! Want met deze marketingkalender belicht je elke facet van je bedrijf, zorg je voor betere samenhang in je posts en raak je je doelgroep meer effectief. Wil je meer impact met je marketing? Kies dan nu voor een bewezen contentstrategie die tijdbesparend is én resultaat oplevert.