Brand coach ill graff design - Focus academie & store

Movember, maand van de snor

Movember inzamelingsactie maand van de snor

Wat is Movember, maand van de snor ?

OK, ik ben geen man en heb ook geen snor. ;) Toch aandacht voor de snor en wel vanwege Movember. 

Movember ontstond in 2003 in Australië. Waarbij Travis Garone en Luke Slattery (twee studenten) elkaar  uitdaagden om de snor weer populair te maken. Maar natuurlijk ook gewoon om te ontdekken wie de langste snor kon groeien binnen één maand. Toen ze de challenge met elkaar aangingen is dit eigenlijk “viral” gegaan. Niet zoals wij dit kennen op social media. Maar old skool door bijvoorbeeld het nieuws. Ze dachten dat ze met slechts een paar mensen de challenge deden. Maar wat bleek,… maar liefst duizenden mannen deden mee aan Movember.

Overweldigd door de enorme trend die zij gecreëerd hadden, vonden ze dat dit moment perfect was om belangrijkere thema’s onder de aandacht te brengen dan alleen een snor groeien. Iets waar eigenlijk vrij weinig over gesproken werd en wordt: de geestelijke en lichamelijke ziektes van mannen.

Tegenwoordig worden er  wereldwijd officiële inzamelingsacties georganiseerd. Door vrienden, bedrijven, bekendheden die hun invloed inzetten voor dit goede doel en ook KWF Kankerbestrijding  en soortgelijke stichtingen doen hier aan mee. Waarbij zij vooral de aandacht vragen voor  o.a. teelbalkanker en prostaatkanker.

Hoe pas je het toe in je marketing?

Deze inhoud is voor alleen voor Contentbank membership abonnees.

Wil jij toffe marketing ideeën zoals deze voor je webshop, social media posts of mailings altijd bij de hand hebben? Meld je dan aan als abonnee en profiteer van een arsenaal aan marketing inspiratie voor jouw bedrijf voor extra laag bedrag ter introductie. Zowel voor producten als voor diensten.

Login of Meld je aan